Baş Ağrısı

Sık sık dert yandığımız hepimizin ortak problemi haline gelen baş ağrısı oldukça yaygındır. Kime sorarsanız sorun mutlaka baş ağrısı yaşamıştır. Baş ağrısı nüks ettiğinde baş bölgesi, gözler, boyun ve yüze bile yansıyabilir. Baş ağrılarının sebepleri kişiye göre değişiklik göstermekle beraber birçok sebebi olmaktadır. Baş ağrıları çeşitlerine göre ayrılır. Baş ağrısı vücudunuzda başka bir rahatsızlığınızdan dolayı meydana geliyorsa bu ağrı, ikincil baş ağrıları olarak isimlendirilir. Bunu karıştırmamak gerekir. Örnek verecek olursak romatizma rahatsızlığına sahip bir kişi baş ağrısı yaşayabilir, bu baş ağrısı ikincil baş ağrısı olarak isimlendirilir. Kronikleşmiş baş ağrıları için vücudunuzda belirgin bir rahatsızlık yok ise mutlaka bir doktora görünmelisiniz. Genel olarak sıklıkla tekrar eden baş ağrıları bir rahatsızlıktan kaynaklanabilmektedir.

Migren Ağrısı

Migrenin nasıl ortaya çıktığı ve sebebi tam olarak maalesef bilinmemektedir. Migrenin ortaya çıkma sebebinde genetik ve çevresel ve genetik faktörlerin rol oynadığı düşünülmektedir. Ailenizde birinci veya ikinci dereceden akrabanızda migren rahatsızlığı olan biri var ise sizde hayatınızın bir döneminde ortaya çıkma olasılığı yüksek olacaktır. Migren ağrıları beyinde şu şekilde gerçekleşir; beyin damarlarının tetikleyiciler ile beraber genişleyip tekrar daralması migren ağrılarını oluşturur.  Migreni etkileyen tetikleyiciler; stres, açlık, uykusuzluk, çikolata, alkol, yüksek veya tiz sesler, fazla renkli karmaşık görüntüler olası migreni tetikleyen durumlardır. Kadınların hormon düzensizlikleri de migreni tetikleyebilir.

Gerilim Tip Baş Ağrısı

Bu baş ağrısı türü boyundan başlayarak tüm başı etkiler. Genel olarak başın arka kısmından boyundan başlayarak ön tarafa doğru ilerler. Bu baş ağrısı türü en çok rastlanılan türdür. Uzun süre başın sabit tutulmak zorunda kalındığı durumlarda ortaya çıkabilir. Uzun süre bilgisayarın karşısında hareketsiz kalmak baş ağrısını tetikler. Uzun süre bilgisayar başında çalışmak durumda olduğunuz bir meslek sahibiyseniz, her yarım saate bir boyun kaslarınızı harekete geçirecek egzersizler yaparak bu ağrıdan kurtulabilirsiniz. Bilgisayar başından her bir saatte kalkarak biraz dolaşmalı, yüzünüzü yıkayarak mavi ışığın olumsuz etkisini en aza indirebilirsiniz. Düzenli kafein tüketicisiyseniz yeterli dozda kafein almadığınızda da baş ağrısı yaşayabilirsiniz.